Picture
Etter jeg kom til Kenya har jeg blitt nødt til å sette meg inn en bestemt ting - African Cup of Nation. Som har holdt på de siste ukene. I kveld er siste kamp. Zambia mot Elfenbenskysten (48 min. nå). Det er 0-0 på dette tidspunktet.

Selv om jeg ikke er en fotballfantatiker så må jeg innrømme at det er morro å følge med på dette. F.eks kom Sudan kjempe langt denne gangen. De røyk ut i kvartfinalen mot Zambia. Det er ganske godt gjort med tanke på at de ikke har noen store spillere i Europa, eller situasjonen i landet. 
Det er også artig at Zambia har kommet til finalen med tanke på at de ikke har klart å kvalifisere seg på mange år.

Tar man en taxi i Nairobi, er på butikken, møter noen på jobben eller den generelle kenyaner (spesielt de av samme kjønn som skribenten) liker å snakke om African Cup of Nation. Og er godt oppdaterte. De fleste jeg har snakket med håper på at Elfenbenskysten skal gå av med gullet. Personlig hadde jeg ønsket at Ghana skulle vunnet - kun sympati etter tapet mot Uruguay under VM i Sør Afrika. De må nøye seg med fjerde plass denne gangen.

Men i morra er det ferdig. I morra kan man snakke om landet som vant og litt sånn, men hva skal jeg snakke om etter det?
Hva skal jeg snakke om videre etter denne kvelden med taxisjåfører og folk på jobben? 
Enkelt - Premier League - og det er jo spennende nok det... eller? 

Jolle
2/12/2012 09:02:58 am

Zambiaaaaaaa! Svogeren min, Chimz e frå Zambia, og han e heilt i ekstase :-D

Reply



Leave a Reply.