Nå er det omtrent en måned siden jeg har skrevet noe om hvordan hverdagen er her i Nairobi. Det har ikke vært noen store utflukter, men et  koselig og avslappende Nairobiliv.

I begynnelsen av mars kom Camilla (vår eksterne veileder) til Kenya. Noe vi alle satte stor pris på! Hun er en dame som har bodd mange år i Kenya og sitter på masse kunnskap. I løpet av de siste ukene har vi blitt satt mer inn i Kenyas politiske situasjon. Som for øvrig er svært spennende i og med at neste valg nærmer seg. Det brøt ut en skikkelig voldelig konflikt i etterkant av sist valg, derfor er det spennende å få vite litt om hvordan folk forbereder seg til neste valg – det er mye sakk om ”peace”! Takk for all hjelp, Camilla :)
Ellers var vi på en herlig utekonsert (soulmusikk) første hælja. Satt på en svær slette og nøyt livet!

I hælja som var besøkte Anette, Inger og jeg en slangepark og nasjonalmuseet i Nairobi. Slanger er som alltid spennende og jeg lærte en del nytt – som f.eks at Puffedderen finnes i hele Kenya! Tenk å se den ute i det fri?
Ellers er slanger fascinerende skapninger! 

Nasjonalmuseet var…. tja… helt ok (minus) kan man vel si.
Picture
"Sitteplassen" under konserten. Foto: Øyvind T. Solberg
Picture
Ei veldig god soulartist fra Sør-Afrika. Foto: Øyvind T. Solberg
Picture
Denne lille frosken er så giftig at et bitt kan drepe en elefant. Foto: Øyvind T. Solberg
Picture
Her er en av mine favoritter - Puff Adder. Den er treig og gidder ikke å gjemme seg hvis mennesker kommer. Det er vel grunnen til at dette er slangen som tar mest menneskeliv i Afrika. Foto: Øyvind T. Solberg
Picture
Her er kanskje en av de fineste slangene jeg veit om - Gaboon Viper. Foto: Øyvind T. Solberg
Picture
Store dyr på alt for liten plass. Foto: Øyvind T. Solberg
Picture
Og her deler av en Afrikansk Phyton. Foto: Øyvind T. Solberg
Picture
Jeg har alltid elska museumlivet... Foto: Inger Stordal
Selv om mars har vært en rolig og avslappende måned har jeg likt det. Nå har jeg kommet godt inn i arbeidet og hverdagen.
Men, i slutten av denne uka stikker jeg til Arusha, Tanzania på hæljetur. Besøke en kompis og koble av fra Nairobi. 

I slutten av måneden får jeg storfint besøk fra Norge – da kommer min fantastiske bedre halvdel på en tre uker lang tur. I løpet av denne tiden skal vi til Masai Mara, Lamu +++ 

Jeg har en fortreffelig måned i møte :)



Leave a Reply.